Main Menu

  • Home
  • Situs Toto
  • rokokbet
  • slot bet 200
  • situs toto 4d

Tags

ankieta 2 pomoc materialna 1 zapomoga 1 stypendium dla niepełnosprawnych 1 stypendium rektora 1 stypendium socjalne 1
    • Contrast
    • Default mode
    • Night mode
    • High Contrast Black White mode
    • High Contrast Black Yellow mode
    • High Contrast Yellow Black mode
    • Font
    • Set Smaller Font
    • Set Default Font
    • Set Larger Font
  • Zaloguj się
WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY I ŚRODOWISKA POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
  • WydziałO wydziale
      • O wydziale
      • Władze wydziału
      • Badania i nauka
      • Stopnie i tytuły naukowe
      • Wydziałowy System Jakości Kształcenia
      • Galerie
    • Struktura organizacyjna

      • Jednostki
      • Dziekanat
      • Administracja
  • WspółpracaPartnerswo z WIiŚ
    • Współpraca ze szkołami

      • Aktualności
      • Oferta edukacyjna dla szkół

      Uniwersytet Przyjaznego Środowiska

    • Współpraca z przemysłem

      • Partnerzy
      • Oferta badawcza dla przemysłu
      • Oferta edukacyjna dla przemysłu
    • Współpraca międzynarodowa

      • Partnerzy zagraniczni
      • Projekty
        • Nutri2cycle
        • Organic+
        • EnviSafeBioC
        • ECOLABNET
        • BioCO2
  • KandydatRekrutacja 2021
    • Kierunki studiów

      • Inżynieria środowiska
      • Energetyka
      • Biotechnologia
      • Zarządzanie Środowiskiem
    • Rodzaje studiów

      • Studia I-go stopnia - inżynierskie
      • Studia II-go stopnia - magisterskie
      • Studia III-go stopnia - doktoranckie
      • Studia w języku angielskim
      • Studia podyplomowe
    • situs toto 4d
    • toto 4d
    • rokokbet
    • scatter hitam
  • StudentAbsolwenci
    • rokokbet
    • toto 4d
  • DoktorantKariera naukowa
    • rokokbet
    • toto 4d
  • PracownikInformacje
    • toto 4d
    • slot thailand
    • data macau 4d
Wydział Infrastruktury i Środowiska
  • Wydział
    O wydziale
  • Współpraca
    Partnerswo z WIiŚ
  • Kandydat
    Rekrutacja 2021
    • situs toto 4d
    • toto 4d
    • rokokbet
    • scatter hitam
  • Student
    Absolwenci
    • rokokbet
    • toto 4d
  • Doktorant
    Kariera naukowa
    • rokokbet
    • toto 4d
  • Pracownik
    Informacje
    • toto 4d
    • slot thailand
    • data macau 4d

 

 

UWAGA! Oglądasz stronę archiwalną. Aktualna strona dostępna jest pod adresem https://wis.pcz.pl/.

 

 

puzzle

Inżynieria środowiska - profil ogólnoakademicki - oferta

loading...
Sylwetka absolwenta
Programy studiów
O Kierunku
Film promocyjny
Sylwetka absolwenta Kierunek:Inżynieria środowiska

Studia stacjonarne:
    Studia pierwszego stopnia (inżynierskie), profil ogólnoakademicki – 7 semestralne
    Studia drugiego stopnia (magisterskie), profil ogólnoakademicki – 3 semestralne

Studia niestacjonarne:
    Studia pierwszego stopnia (inżynierskie), profil ogólnoakademicki – 7 semestralne
    Studia drugiego stopnia (magisterskie), profil ogólnoakademicki – 3 semestralne

Zakres kształcenia:

  • studia stacjonarne i niestacjonarne I-go stopnia w zakresie :

  • Gospodarka komunalna

  • Sieci i instalacje budowlane

  • Inżynieria i gospodarka wodna

  • studia stacjonarne II-go stopnia prowadzone w języku polskim oraz z dodatkowym zakresem w języku angielskim pod nazwą Intelligent Energy for Environmental Protection

Sylwetka absolwenta

Wybierając studia na kierunku Inżynieria środowiska uzyskasz wiedzę i umiejętności, które przygotują Cię do realizacji działań organizacyjnych, projektowych i eksploatacyjnych w zakresie gospodarki komunalnej, sieci i instalacji budowlanych oraz gospodarki wodnej. Ukończenie tego kierunku da Ci kwalifikacje niezbędne do rozwiązywania problemów inżynierskich oraz podejmowania decyzji w oparciu o kryteria efektywności ekologicznej, energetycznej i ekonomicznej.

Będąc absolwentem tego kierunku możesz ubiegać się o uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej (sieci, instalacje i urządzenia wodociągowych, kanalizacyjnych cieplne, wentylacyjnych, gazowych). Ponadto zdobyta w trakcie studiów wiedza pozwoli Ci ubiegać się o uprawnienia w gospodarce odpadami w zakresie kierowania składowiskiem odpadów, spalarnią lub współspalarnią odpadów oraz zarządzaniem obiektami unieszkodliwiania odpadów wydobywczych.

Zdobyte kwalifikacje umożliwią Ci podjęcie pracy w: biurach projektowych, przedsiębiorstwach instalacyjnych oraz zagospodarowania i przetwarzania odpadów, które zajmują się zarówno wykonawstwem, jak i eksploatacją, służbach komunalnych, podmiotach administrujących i zarządzających budynkami mieszkalnymi, jednostkach administracji państwowej i  samorządowej, specjalistycznych przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych oraz specjalistycznych przedsiębiorstwach z obszarów energetyki cieplnej, wodociągów i kanalizacji, gospodarki komunalnej oraz inżynierii i gospodarki wodnej, a także w placówkach naukowo-badawczych oraz konsorcjach zajmujących się innowacyjnymi technologiami środowiskowymi. Dadzą Ci także podstawę do tworzenia i rozwoju indywidualnej działalności gospodarczej.

Oprócz wiedzy specjalistycznej w trakcie studiów zdobędziesz praktyczne umiejętności dzięki wykonywaniu projektów, badań i pomiarów inżynierskich w laboratoriach i/lub terenie, odbywaniu części zajęć w formie wyjazdów terenowych oraz praktyce zawodowej.

Dodatkową możliwością będzie dla Ciebie uczestnictwo w programie międzynarodowym ERASMUS+ oraz realizacja własnych zainteresowań w ramach kół naukowych i projektów prowadzonych przez kadrę naukowo-dydaktyczną.

Jakość kształcenia na kierunku Inżynieria środowiska została doceniona, ponieważ w rankingu Perspektyw w 2019 r. spośród uczelni w kraju, na których realizowany jest ten kierunek, zdobyliśmy 5 miejsce.

Programy studiów :INŻYNIERIA ŚRODOWISKA

Studia stacjonarne I stopnia

Studia niestacjonarne I stopnia

Studia stacjonarne II stopnia

Studia niestacjonarne II stopnia

Atuty kierunku INŻYNIERIA ŚRODOWISKA

- profil ogólnoakademicki

STUDIA INŻYNIERISKIE NA KIERUNKU INŻYNIERIA ŚRODOWISKA (OGÓLNOAKADEMICKA) TRWAJĄ 7 SEMESTRÓW

 

Dlaczego warto u nas studiować ?

  • Program nauczania dostosowany do wymagań IZBY INŻYNIERÓW BUDOWNICTWA nadającej uprawnienia budowlane w zakresie projektowania i wykonawstwa sieci i instalacji sanitarnych

  • Przygotowanie do zarządzania w sektorze gospodarki wodno-ściekowej, gospodarki odpadami oraz gospodarki niskoemisyjnej (ochrona powietrza)

  • Staże i praktyki w firmach branżowych, zagranicznych i polskich

Studiuj z nami!
Złóż aplikację w systemie IRK
  • drain_450
  • plastic_450
  • projekt_450
  • faucet_450
  • sewerage_450

Nasze branże

  • INSTALACJE SANITARNE

  • WODOCIĄGI

  • KANALIZACJA

  • KLIMATYZACJA

  • OGRZEWNICTWO

  • GAZOWNICTWO

  • CIEPŁOWNICTWO

  • OCHRONA ATMOSFERY

  • GOSPODARKA ODPADAMI

  • OCZYSZCZANIE GRUNTÓW

 

loading...
  Informacje praktyczne na temat procesu rekrutacji
Zasady rekrutacji

Komunikat UKR procedura rekrutacji na studia pierwszego i drugiego stopnia w Politechnice Częstochowskiej na semestr zimowy na rok akademicki 2021/2022 - III tura

Komunikat UKR

 

Zasady rekrutacji na studia na Wydziale Infrastruktury i Środowiska

(na podstawie Uchwały nr 40/2020/2021 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 19 maja 2021 roku)

 STUDIA I STOPNIA

Podstawą wpisu na listę studentów na studia pierwszego stopnia jest wskaźnik rekrutacyjny uzyskany na podstawie wyników z egzaminu maturalnego z następujących przedmiotów:

1. matematyka - poziom podstawowy (M) lub rozszerzony (MR), przy czym w przypadku:

a)  kandydatów, którzy zdawali egzamin z matematyki na poziomie rozszerzonym (MR) procent punktów uzyskanych z egzaminu maturalnego mnoży się x 2,

b) kandydatów, którzy zdawali egzamin z matematyki na poziomie podstawowym (M) i rozszerzonym (MR) do wskaźnika rekrutacyjnego zalicza się korzystniejszy wynik, przy zachowaniu zasady ppkt. 1. lit. a,

c)  kandydatów, którzy nie zdawali egzaminu maturalnego z matematyki liczba punktów M wynosi 20%;

2. język polski (JP) - poziom podstawowy lub poziom rozszerzony, przy czym w przypadku kandydatów, którzy zdawali egzamin maturalny z języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym zalicza się korzystniejszy wynik;

3. język obcy nowożytny (JO) - poziom podstawowy lub poziom rozszerzony, przy czym w przypadku kandydatów, którzy zdawali egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym i rozszerzonym zalicza się korzystniejszy wynik;

4. dodatkowy przedmiot klasyfikacyjny (wg tabeli nr 1) - poziom podstawowy (D) lub rozszerzony (DR) przy czym w przypadku:

a)  kandydatów, którzy zdawali egzamin z dodatkowego przedmiotu klasyfikacyjnego na poziomie rozszerzonym (DR) procent punktów uzyskanych z egzaminu maturalnego mnoży się x 2,

b) kandydatów, którzy zdawali egzamin z dodatkowego przedmiotu klasyfikacyjnego na poziomie podstawowym (D) i rozszerzonym (DR) do wskaźnika rekrutacyjnego zalicza się korzystniejszy wynik, przy zachowaniu zasady ppkt. 4. lit. a,

c)  kandydatów, którzy nie zdawali egzaminu maturalnego z dodatkowego przedmiotu klasyfikacyjnego liczba punktów D wynosi 20%.

 

Tabela nr. 1.

-inżynieria środowiska

- biotechnologia

  • fizyka
  • lub fizyka z astronomią
  • lub chemia
  • lub biologia

 - energetyka

  • fizyka
  • lub fizyka z astronomią
  • lub chemia
  • lub informatyka
  • lub technologia informacyjna

 

5. Dla kandydatów na studia, absolwentów z tzw. „starą maturą" wskaźnik rekrutacyjny, o którym mowa w pkt. 3 uzyskuje się z przeliczenia wybranych ocen końcowych przedmiotów ze świadectwa ukończenia szkoły (matematyka, język polski, język obcy nowożytny - w przypadku dwóch języków będzie brana ocena lepsza) oraz oceny korzystniejszej z jednego z dodatkowych przedmiotów klasyfikacyjnych z tabeli nr 1.

 

Wskaźnik rekrutacyjny jest sumą:

1.1. procentu M lub MR punktów za egzamin z matematyki obliczany zgodnie z ppkt. 1;

1.2. procentu D lub DR punktów za egzamin maturalny z jednego z dodatkowych przedmiotów klasyfikacyjnych określonych w tabeli nr 1 obliczany zgodnie z ppkt. 3.4;

1.3. procentu JP z wagą 0.8 punktów za egzamin z języka polskiego, a w przypadku kierunków: inżynieria środowiska, energetyka, biotechnologia - waga 0.5;

1.4. procentu JO z wagą 0.8 punktów za egzamin z języka obcego nowożytnego, w przypadku zdawania na maturze dwóch języków obcych brany jest pod uwagę ten, z którego kandydat uzyskał lepszą ocenę;

 

Dla kandydatów na studia legitymujących się tzw. „starą maturą" ustala się następujące przeliczenie ocen na procent punktów dla dwóch skal ocen:

 Ocena % punktów Ocena% punktów
 2 30 3 50
 3 55 4 75
 4 70 5 100
 5 80  
 cel 100  

Dla ustalenia procentu punktów M, JP, JO oraz z dodatkowych przedmiotów kwalifikacyjnych (D) z tabeli nr 1 uwzględnia się ocenę końcową z danego przedmiotu uzyskaną przez kandydata na świadectwie ukończenia szkoły, przy czym:

a)  w odniesieniu do ocen z języka polskiego stosuje się wagę 0.8, a w przypadku kierunków: inżynieria środowiska, energetyka, biotechnologia, waga 0.5, 

b)  do ocen z języka obcego nowożytnego stosuje się wagę 0.8.

c)  z przedmiotów dodatkowych klasyfikacyjnych z tabeli nr 1 wybiera się ocenę lepszą,

d)  w przypadku kandydatów, którzy zdawali egzamin dojrzałości z matematyki ustala się procent punktów MR mnożąc liczbę punktów z egzaminu x 2,

e)  w przypadku kandydatów, którzy zdawali egzamin dojrzałości z dodatkowego przedmiotu klasyfikacyjnego ustala się procent punktów DR mnożąc liczbę punktów z egzaminu x 2.

 

 STUDIA II STOPNIA

Na studia drugiego stopnia kandydatów kwalifikuje się na podstawie konkursu dyplomów.

a)  kandydaci na studia drugiego stopnia, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia i uzyskali dyplom inżyniera lub licencjata w zakresie kierunków studiów innych niż te, na które ubiegają się o przyjęcie, mogą zostać przyjęci, o ile w trakcie realizacji  studiów pierwszego  stopnia uzyskali  efekty uczenia się w zakresie następujących modułów:

 Dla kierunku: Inżynieria Środowiska - matematyki, fizyki, chemii, biologii i ekologii, mechaniki płynów, budownictwa, inżynierii i gospodarki wodnej, sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, instalacji sanitarnych i gazowych, ciepłownictwa i ogrzewnictwa, wentylacji i klimatyzacji, technologii wody i ścieków, gospodarki odpadami zgodnie z efektami uczenia się zapisanymi w dokumencie „PROGRAM STUDIÓW dla kierunku Inżynieria Środowiska", pierwszy stopień kształcenia, który obowiązuje w roku akademickim, na który realizowana jest rekrutacja na studia.
 Dla kierunku: Energetyka - matematyki, fizyki, chemii, mechaniki i termodynamiki technicznej, mechaniki płynów, wymiany ciepła i masy, podstaw elektrotechniki i odnawialnych źródeł energii, technologii przetwarzania energii i paliw, technologii maszyn energetycznych, systemów i technologii energetycznych zgodnie z efektami uczenia się zapisanymi w dokumencie „PROGRAM STUDIÓW dla kierunku Energetyka", pierwszy stopień kształcenia, który obowiązuje w roku akademickim, na który realizowana jest rekrutacja na studia.
 Dla kierunku: Biotechnologia - matematyki, fizyki, biotechnologii środowiska, chemii ogólnej, chemicznej analizy ilościowej i jakościowej, chemii organicznej, biologii i mikrobiologii środowiska, biochemii, genetyki, biologii molekularnej, biofizyki i procesów jednostkowych w biotechnologii - zgodnie z efektami uczenia się zapisanymi w dokumencie „PROGRAM STUDIÓW dla kierunku Biotechnologia", pierwszy stopień kształcenia, który obowiązuje w roku akademickim, na który realizowana jest rekrutacja na studia.

Kandydaci, którzy nie uzyskali wszystkich (właściwych dla danego kierunku studiów) wymienionych w powyższej tabeli efektów uczenia się, mogą zostać wpisani na listę studentów studiów drugiego stopnia, gdyż istnieje możliwość uzupełnienia brakujących efektów uczenia się (różnic programowych) w trakcie trwania studiów drugiego stopnia. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik dydaktyczny Wydziału dr inż. Rafał Jasiński.

 

Potwierdzanie Efektów Uczenia się Poza Systemem Studiów na PCz

 

Od roku akadem. 2020/2021 na wszystkich kierunkach studiów realizowanych na Wydziale Infrastruktury i Środowiska istnieje możliwość zaliczenia dotychczasowych doświadczeń zawodowych na poczet programu studiów. Kandydaci posiadający doświadczenie zawodowe mogą ubiegać się o zaliczenie wybranych przedmiotów lub grup przedmiotów z programu studiów na podstawie wiedzy i umiejętności, zdobytych np. w pracy zawodowej, prowadzonej przez siebie firmie, na kursach dokształcających czy szkoleniach.

W przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia, do procesu potwierdzenia efektów uczenia się mogą przystąpić absolwenci szkół średnich, z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym oraz osoby z wykształceniem wyższym.

W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia do procesu potwierdzenia efektów uczenia się mogą przystąpić osoby posiadające dyplom inżynierski lub licencjacki oraz muszą wykazać się minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym, a kandydaci z tytułem magistra - minimum 2-letnim doświadczeniem zawodowym. W wyniku potwierdzenia efektów uczenia się można zaliczyć do 50% punktów ECTS przypisanych do zajęć objętych programem studiów.

Regulamin przeprowadzenia potwierdzenia efektów uczenia się uzyskanych w procesie uczenia się poza systemem studiów w Politechnice Częstochowskiej stanowi załącznik do Uchwały Senatu Politechniki Częstochowskiej 347/2018/2019 -  link pdf uchwały.

 

Osoba do kontaktu:

Kierownik dydaktyczny Wydziału

dr inż. Rafał Jasiński – 604 452 548

Rekrutacja krok po kroku

 

01Załóż osobiste konto rejestracyjne w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) w terminie od 1.09.2021r. do 19.09.2021r., dostępnym pod adresem https://rekrutacja.pcz.pl

 

02Uzupełnij swoje dane osobowe, wskaż dokument uprawniający Cię do podjęcia studiów i wypełnij kwestionariusz ocen. Wprowadzone do systemu IRK oceny ze świadectwa maturalnego zostaną zweryfikowane po przedłożeniu oryginałów dokumentów do Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (w późniejszym etapie rekrutacji). 

Kandydaci z polską nową maturą (2005-2021) zaznaczają w formularzu tylko egzaminy pisemne.

Wczytaj w systemie IRK zdjęcie na potrzeby Elektronicznej Legitymacji Studenckiej.

 

03Wybierz kierunek studiów. Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna, w oparciu o przebieg dotychczasowej edukacji, weryfikuje czy kandydat może podjąć studia na wybranym kierunku.

 

04Dokonaj opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia w wysokości 85zł za każdy wybrany kierunek studiów na podany w systemie IRK numer rachunku bankowego (inny dla każdego kandydata). Pamiętaj, aby w opisie przelewu podać IDENTYFIKATOR WPŁATY (cyfry i nazwa kierunku).  Po odnotowaniu Twojej wpłaty zostaniesz uwzględniony w procesie rekrutacyjnym.

UWAGA! Pamiętaj o odpowiednio wczesnym dokonaniu opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia, aby Twoja wpłata  mogła ukazać się w systemie IRK przed upływem terminu zakwalifikowania tj. 19.09.2021r.

Jeśli dokonałeś wpłaty, a po upływie jednego dnia nie została ona odnotowana w systemie IRK, prześlij potwierdzenie dokonania opłaty na adres Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.  

 

05Sprawdź wyniki zakwalifikowania.

Kandydaci otrzymują wyniki zakwalifikowania w dniu 21.09.2021r. na swoje osobiste konta w systemie IRK.

 

06Wydrukuj z systemu IRK Podanie - kwestionariusz o przyjęcie na studia, podpisz i złóż razem z kompletem wymaganych dokumentów do Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej w godzinach i miejscu jej dyżurowania.

Przed wydrukowaniem przez kandydata Podania - kwestionariusza o przyjęcie na studia, wgrane zdjęcie musi mieć status „zaakceptowane”.

Dokumenty można składać od od 21.09.2021r. do 29.09.2021r.

Dokumenty możesz również przesłać za pośrednictwem poczty polskiej (najlepiej za potwierdzeniem odbioru) lub innej instytucji świadczącej usługi kurierskie.
Dokumenty, które przesyłasz muszą być kompletne i poprawnie wypełnione!
Drogą pocztową przyjmujemy kserokopie dokumentów (świadectwo dojrzałości, dyplom ukończenia studiów) poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający dany dokument. 

 

07Termin ogłoszenia wykazu osób wpisanych na listę studentów na studia w roku akademickim 2020/2021 - 30.09.2021r.

Informacja o wpisie na listę studentów będzie opublikowana na osobistym koncie w systemie IRK.

 

08Po procesie immatrykulacji będziesz mógł zalogować się i zapoznać z  systemem USOSweb, który jest dostępny pod adresem https://usosweb.pcz.pl - logując się użyj nazwy użytkownika i hasła takiego jak w systemie IRK.

 

Wymagane dokumenty

 

Kandydat zobowiązany jest do złożenia wymaganych dokumentów do Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokumenty zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów):

1. Podanie - kwestionariusz o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu IRK.

2. Poświadczona przez Politechnikę Częstochowską kopia:

-   świadectwa dojrzałości – w przypadku kandydatów na studia pierwszego stopnia,

- dyplomu ukończenia studiów – w przypadku kandydatów na studia drugiego stopnia. W związku art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz.85, z późn. zm.) uczelnia wydaje absolwentowi dyplom ukończenia studiów w terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów. Kandydaci nieposiadający dyplomów ukończenia studiów pierwszego stopnia do momentu wydania przez Uczelnię dyplomu wraz z suplementem, składają zaświadczenie wydane przez uczelnię o ukończeniu studiów wraz z numerem dyplomu, oceną na dyplomie oraz datą egzaminu dyplomowego. Kandydaci, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia w Politechnice Częstochowskiej otrzymują zaświadczenie w dziekanatach wydziałów. Kandydat po odebraniu dyplomu ukończenia studiów jest zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia uczelni dyplomu.

3. Potwierdzenie wniesienia opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia.

4. Aktualne 3 zdjęcia legitymacyjne kandydata, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (na odwrocie każdego zdjęcia należy podać nazwisko i imię oraz dodatkowo na odwrocie jednego zdjęcia – adres zamieszkania).

 

Złożenie przez kandydata ww. dokumentów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody
na dokonanie wpisu na listę studentów lub listę rezerwową oraz na przetwarzanie danych w ramach procedur rekrutacyjnych.

W związku z prowadzoną rekrutacją internetową, złożenie ww. dokumentów będzie poprzedzone rejestracją kandydatów w systemie IRK.

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna zobowiązana jest do weryfikacji poprawności uzupełnionych danych w Podaniu – Kwestionariuszu o przyjęcie na studia w Politechnice Częstochowskiej z okazanym przez kandydata dokumentem potwierdzającym jego tożsamość.

Dokumenty należy złożyć w opisanej teczce opis teczki

 

 Wymagane dokumenty od kandydata-cudzoziemca starającego się o przyjęcie na studia w Politechnice Częstochowskiej na zasadach obowiązujących obywateli polskich - szczegóły: Biuro Studentów Zagranicznych ul. Dąbrowskiego 69, pokój 6A 42-201 Częstochowa e-mail: iso@pcz.pl tel. +48 34 32 50 402 

Strona w języku polskim:      www.pcz.pl
Strona w języku rosyjskim:   http://pcz.pl/ru/content/informaciya-o-chenstohovskom-politehnicheskom-universitete
Strona w języku ukraińskim: http://pcz.pl/uk/content/informaciya-pro-universitet
Strona w języku angielskim: http://pcz.pl/en/content/about-university

Terminarz rekrutacji

III TURA REKRUTACJI NA SEMESTR ZIMOWY W ROKU AKADEMICKIM 2021/2022 PROWADZONA JEST NA KIERUNKACH:

STUDIA STACJONARNE: 

Inżynieria Środowiska

studia stacjonarne I stopniaaplikacja w systemie IRK

Biotechnologia

studia stacjonarne I stopniaaplikacja w systemie IRK

Energetyka

studia stacjonarne I stopniaaplikacja w systemie IRK

Zarządzanie Środowiskiem

studia stacjonarne I stopniaaplikacja w systemie IRK

Energetyka

studia stacjonarne II stopniaaplikacja w systemie IRK

 

STUDIA NIESTACJONARNE: 

Inżynieria Środowiska

studia niestacjonarne I stopniaaplikacja w systemie IRK

Inżynieria Środowiska

studia niestacjonarne II stopniaaplikacja w systemie IRK

Energetyka

studia niestacjonarne I stopniaaplikacja w systemie IRK

Energetyka

studia niestacjonarne II stopniaaplikacja w systemie IRK

=======================================================

Rozpoczęcie rejestracji i zapisów na kierunek
w systemie IRK

 1.09.2021r. od godz.8.00

Zamknięcie zapisów w systemie IRK

 19.09.2021r. do godz.23.00

Ogłoszenie w systemie IRK informacji o zakwalifikowaniu

 21.09.2021r.

Dosłanie dokumentów od kandydatów

od 21.09.2021r.

Ostateczny termin dosłania dokumentów

 do 29.09.2021r.

Ogłoszenie list przyjętych i rezerwowych

30.09.2021r.

 

GODZINY OTWARCIA WYDZIAŁOWEJ KOMISJI REKRUTACYJNEJ

 
21.09-30.09 w godz. 10-15
 
Dokumenty można przesłać w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Podanie o przystąpienie do procesu rekrutacji

 

Informacje w sprawie rekrutacji można otrzymać pisząc na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Miejsce prac Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej:

Pokój 38
ul. Dąbrowskiego 73 (wejście pod daszkiem)
tel.: (34) 32 50 466

Dokumenty można wysłać pocztą na adres:

Politechnika Częstochowska
Wydział Infrastruktury i Środowiska
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
ul. Dąbrowskiego 73, 42-200 Częstochowa
 

Zapraszamy do zapoznania się z informacją nt. możliwości korzystania z niskooprocentowanych kredytów studenckich

Kredyt studencki – tani i dostępny przez cały rok - informacje

 

Opłaty

 

Każdy kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów jest zobowiązany wnieść opłatę za postępowanie kwalifikacyjne w wysokości 85 zł, na indywidualne konto wygenerowane przez system IRK.

Osoby, które nie dostaną się na studia stacjonarne (dzienne) mogą przenieść dokumenty na studia niestacjonarne (zaoczne) bez dodatkowych opłat (w ramach naszego Wydziału).

Opłata za semestr studiów niestacjonarnych I stopnia wynosi obecnie 1750 zł oraz 1700 zł na studiach niestacjonarnych II stopnia

Kontakt - komisje rekrutacyjne

Szczegółowe informacje na temat rekrutacji można uzyskać pod następującymi adresami:

 

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna

ul. Dąbrowskiego 73 pok. 115 (parter)
tel.: (034) 32-50-466
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Sekretarz Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

dr inż. Michał Wichliński
tel.: (034) 32-50-165

 

Dziekanat Wydziału Infrastruktury i Środowiska

ul. Dąbrowskiego 73 pok. 107 (parter)
tel.: (034) 32-50-462
fax.: (034) 32-50-461

 

Dział Nauczania Politechniki Częstochowskiej

ul. Dąbrowskiego 69  pok. 109 (I piętro)
tel.: (034) 36- 10-726,
(034) 32-50-368
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stypendia

Studenci I roku studiów stacjonarnych jak również niestacjonarnych mogą ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego jak również specjalnego dla osób niepełnosprawnych.

 

TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW

Obowiązują tyko dwa terminy składania wniosków o przyznanie wspomnianej pomocy materialnej dla studentów:

  • na semestr zimowy termin upływa 15 października
  • na semestr letni ostatniego dnia lutego danego roku akademickiego

Regulamin przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej studentom do pobrania - Zarządzenie Rektora Politechniki Częstochowskiej Nr 25/2020 z dnia 30.09.2020

 

 

WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT POMOCY MATERIALNEJ DLA STUDENTÓW

Domy studenckie

Studenci Politechniki Częstochowskiej mogą ubiegać się o miejsca w DS. Pierwszeństwo w przyznawaniu miejsca w domu studenckim przysługuje studentowi, któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie i który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej.

Starając się o miejsce w Domu Studenckim należy:

  • złożyć wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenckim, pobierz
  • podpisać umowę o zakwaterowanie w Domu Studenckim. pobierz

Student ubiegający się o przyznanie miejsca w Domu Studenckim zobowiązany jest do złożenia wniosku w Dziale Domów Studenckich (z wyjątkiem studentów I roku we właściwym dziekanacie lub w Dziale Domów Studenckich) w terminie do końca maja każdego roku, I rok studiów do 10 września.

Bliższych informacji udziela Dział Domów Studenckich - telefon: (034) 325-02-62 oraz

Domy Studenckie: 
Dom Studenta "Bliźniak"tel. (034) 325-04-72
Dom Studenta "Maluch"tel. (034) 325-02-33
Dom Studenta "Herkules"tel. (034) 325-04-95

 

Opłata miesięczna za miejsce w pokoju: Dom Studenta nr-5 „Maluch” Dom Studenta nr-7 „Herkules” 
3 - osobowym-----250 zł
2 - osobowym310 zł300 zł
1 - osobowym360 zł350 zł
Pokój rodzinny660 zł660 zł
Lista przyjętych

Informacja o wpisie na listę studentów zostanie opublikowana na osobistym koncie poszczególnych kandydatów w systemie IRK

  • Strona Główna
  • Poczta WIiŚ
  • Plan zajęć studiów
  • USOS web
  • Follow via Twitter
  • Follow via Google+
  • Follow via Youtube

Kandydat

  • Jak zostać studentem !
  • Studia stacjonarne
    • Studia I-go stopnia - inżynierskie
      • Inżynieria środowiska - profil ogólnoakademicki
      • Energetyka - profil praktyczny
      • Biotechnologia
      • ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM
    • Studia II-go stopnia - magisterskie
      • Energetyka - profil praktyczny
      • Inżynieria środowiska - profil ogólnoakademicki
      • Biotechnologia
      • Inżynieria Środowiska - Intelligent Energy for Environmental Protection
    • Studia III-go stopnia - doktoranckie
      • Inżynieria środowiska
    • situs toto
  • Studia niestacjonarne
    • Studia I-go stopnia - inżynierskie
      • Inżynieria środowiska
      • Energetyka
    • Studia II-go stopnia - magisterskie
      • Inżynieria środowiska
      • Energetyka
  • Studia w języku angielskim
  • Studia podyplomowe
    • Odnawialne źródła energii
  • Uprawnienia po studiach

Dziekanat

Zadzwoń do nas
Zadzwoń do nas+48 343 250 462+48 343 250 463 +48 343 254 400 fax.
Wyślij nam e-mail
Wyślij nam wiadomośćdziekanat.wiis@pcz.pl
Odwiedź nas
Odwiedź nasGen.J.H. Dąbrowskiego 73,42-201 CzęstochowaPolska

Katedry  

KATEDRA INŻYNIERII ŚRODOWISKA I BIOTECHNOLOGII
 
 
 
logo kkisibKATEDRA SIECI I NSTALACJI SANITARNYCHI
 
 
 
logo kzteKATEDRA ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGII ENERGETYCZNYCH

Deklaracja dostępności

Vulnerability Scanner

Back to top